Zajęcia dziennikarsko-filmowe
Uczniów klas czwartych i piątych Pozytywnej Szkoły Podstawowej w Gdańsku zapraszamy na przesłuchania do zajęć dziennikarsko-filmowych. Aby wziąć udział w spotkaniu, należy zgłosić w nim udział za pomocą formularza.
W odpowiedzi na zgłoszenie zainteresowani otrzymają szczegóły dotyczące udziału w przesłuchaniu.
Jest to propozycja dla dzieci interesujących się m.in. dziennikarstwem, telewizją, filmem oraz publikowaniem w sieci w legalny i bezpieczny sposób, a przy okazji chcących rozwijać umiejętności w posługiwaniu się językiem polskim na poziomie wyższym niż wymagania edukacyjne.
Dodatkowe zajęcia medialne (stacjonarne i online) prowadzone będą przez doświadczonego nauczyciela języka polskiego i informatyki. To dobry pomysł na prawidłowe zagospodarowanie czasu (także przed przed komputerem), rozwój umiejętności i zainteresowań, mnóstwo możliwości zdobycia doświadczeń potrzebnych w dalszej edukacji i przyszłej pracy zawodowej oraz okazja do budowania poczucia własnej wartości i asertywnego korzystania z cyberprzestrzeni.
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci, które dosyć sprawnie posługują się językiem polskim w mowie i piśmie. Pełne uczestnictwo w zajęciach wymaga też dodatkowej pracy w domu; także online.
Oprócz cotygodniowych spotkań przewiduje się realizację różnych projektów i udział w przedsięwzięciach na terenie szkoły i poza nią. Dlatego jest propozycja dla dzieci zmotywowanych i ambitnych, które są w stanie poświęcić sporo wolnego czasu i wysiłku na rzecz zobowiązań, których się podejmą.
To zajęcia tylko dla osób chętnych, aktywnych i gotowych do czasami ciężkiej pracy na rozwijaniem swych zainteresowań i umiejętności.
Od kandydatów oczekuje się:
– zrozumienia powyższego tekstu 😉
– wysokiej motywacji, zaangażowania i rozumienia hierarchii priorytetów;
– gotowości do podejmowania zadań w czasie wolnym;
– kultury osobistej i dbałości o język polski;
– umiejętności radzenia sobie z presją i emocjami;
– sprawności ustnego i pisemnego wypowiadania się.
Na spotkanie informacyjne każdy kandydat powinien przygotować:
– Kilkuminutową, dobrze uzasadnioną, ustną odpowiedź na pytanie, dlaczego chce być członkiem redakcji.
– Interpretację głosową tekstu sprawdzającą dykcję.
– Krótką scenkę prezentującą umiejętności dziennikarskie, aktorskie lub estradowe.
Zapraszamy.