Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Autyzm wiąże się przede wszystkim z trudnościami w budowaniu relacji oraz porozumiewaniu się z innymi ludźmi. Z tego powodu jest on źródłem bardzo trudnych doświadczeń. Jakość życia osób z autyzmem zależy przede wszystkim od tego, jak dużo wiemy na temat Autyzmu i w jakim stopniu potrafimy tę wiedzę wykorzystać. Właśnie dlatego co roku w naszej szkole odbywają się działania zwiększające świadomość dotyczącą tej niepełnosprawności.

Każdego roku nauczyciele przeprowadzają wspaniałe lekcje mające na celu zrozumienie przez uczniów trudności, których doświadczają osoby z Autyzmem. Ciekawe warsztaty pokazują, w jaki sposób ta grupa ludzi odbiera różne bodźce. 

            W tym roku dodatkowo zorganizowaliśmy konkursy dla uczniów. Konkurs plastyczny „Inaczej widzę świat. Zrozum i pomóż mi zrozumieć” jest skierowany dla wszystkich uczniów klas 1-3, którzy chcą spróbować swoich możliwości artystycznych (pracę można wykonać dowolną techniką i na dowolnym formacie). Natomiast konkurs literacki dla klas 4-8 „Co wiemy o Autyzmie?” umożliwia wykazanie swoich umiejętności w pisaniu, gdyż twórczość może mieć dowolny format (artykuł, notatka, opowiadanie itp.). Prace można oddawać do 11.04.2022 do pani Iwony Hoffmann, Katarzyny Kucia bądź Moniki Ossowskiej.

            Ponadto w ramach, zwiększania świadomości o Autyzmie, zapraszamy wszystkich do obejrzenia webinaru organizowanego przez Instytut Edukacji Pozytywnej pt. „Metody oparte na wiedzy naukowej w terapii spektrum autyzmu” dostępnego poniżej:

Nie zapominajmy, że każdy z nas doświadcza trudności w różnych sferach. Ten dzień jest dniem symbolicznym, który wiąże się z akceptacją każdego z nas. Na załączonym zdjęciu jest klasa 3c, która świetnie rozumie to, że różnimy się od siebie. Chętnie przyłącza się do akcji związanych ze zwiększaniem świadomości o różnych trudnościach, których codziennie  doświadczamy.

Pamiętajmy, nikt z nas nie jest taki sam, ale każdy jest wyjątkowy!

Zespół Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej