Zajęcia dziennikarsko-filmowe

Uczniów klas czwartych i piątych Pozytywnej Szkoły Podstawowej w Gdańsku zapraszamy na przesłuchania do zajęć dziennikarsko-filmowych. Aby wziąć udział w spotkaniu, należy zgłosić w nim udział za pomocą formularza.

W odpowiedzi na zgłoszenie zainteresowani otrzymają szczegóły dotyczące udziału w przesłuchaniu.

Jest to propozycja dla dzieci interesujących się m.in. dziennikarstwem, telewizją, filmem oraz  publikowaniem w sieci w legalny i bezpieczny sposób, a przy okazji chcących rozwijać umiejętności w posługiwaniu się językiem polskim na poziomie wyższym niż wymagania edukacyjne.
Dodatkowe zajęcia medialne (stacjonarne i online) prowadzone będą przez doświadczonego nauczyciela języka polskiego i informatyki. To dobry pomysł na prawidłowe zagospodarowanie czasu (także przed przed komputerem), rozwój  umiejętności i zainteresowań, mnóstwo możliwości zdobycia doświadczeń potrzebnych w dalszej edukacji i przyszłej pracy zawodowej oraz okazja do budowania poczucia własnej wartości i asertywnego korzystania z cyberprzestrzeni.
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci, które dosyć sprawnie posługują się językiem polskim w mowie i piśmie. Pełne uczestnictwo w zajęciach wymaga też dodatkowej pracy w domu; także online.
Oprócz cotygodniowych spotkań przewiduje się realizację różnych projektów i udział w przedsięwzięciach na terenie szkoły i poza nią. Dlatego jest propozycja dla dzieci zmotywowanych i ambitnych, które są w  stanie poświęcić sporo wolnego czasu i wysiłku na rzecz zobowiązań, których się podejmą.
To zajęcia tylko dla osób chętnych, aktywnych i gotowych do czasami ciężkiej pracy na rozwijaniem swych zainteresowań i umiejętności.

Od kandydatów oczekuje się:
 – zrozumienia powyższego tekstu 😉
 – wysokiej motywacji, zaangażowania i rozumienia hierarchii priorytetów;
 – gotowości do podejmowania zadań w czasie wolnym;
 – kultury osobistej i dbałości o język polski;
 – umiejętności radzenia sobie z presją i emocjami;
 – sprawności ustnego i pisemnego wypowiadania się.

Na spotkanie informacyjne każdy kandydat powinien przygotować:

 – Kilkuminutową, dobrze uzasadnioną, ustną odpowiedź na pytanie, dlaczego chce być członkiem redakcji.
 – Interpretację głosową tekstu sprawdzającą dykcję.
 – Krótką scenkę prezentującą umiejętności dziennikarskie, aktorskie lub estradowe.

Zapraszamy.